joi, 12 august 2010

Virgil Mazilescu

Patru fără un sfert


patru fără un sfert dragostea mea ce faci tu acum
în locurile prin care te mai afli
prin ploaie merg - nimeni - am părul ud
şi gândul cât un pui de şoarece mic mic şi negru

şi tu ce faci dragostea mea spăl rufe ca întotdeauna
când plouă - te aştept întoarce-te
apasă pe butonul liftului etajul şapte
nu este prea departe de mormânt

nimeni 
doar dumnezeu
ploaia
mormanul de rufe murdare


Până şi zâmbetul


ea e femeia din vis. pe cand strabateam
o zona alburie laptoasa prin anii mai tineri
carenta si pavaza intelepciunii carenta si pavaza.

si brusc s-a ivit. o gura de aer (ai fi zis)
sangele ei de pretutindeni si dintotdeauna. picioarele ei
ca doua lungi strigate ale mortii pe nisip.

si o precizie cu adevarat inspaimantatoare. pana si zambetul.



Dormi dragostea mea


plânsul în oraş: mâini fricoase îşi schimbă într-ascuns culoarea – şi
încă o noapte izabela va fi a dreptăţii a nisipurilor (respiraţia
cavalerului printre cavaleri e cea mai galbenă)

şi spre dimineaţă la castel – dacă s-ar auzi cântece: o cheie pe buze
oho şi pe trădare. dulce strigăt. sarea depusă la porţi. spera să se
joace mai frumos (cavalerul în depozite mari de sânge)

tu dormi dragostea mea. sunt singur am inventat poezia şi nu mai
am inimă



Speranţa



raspunde la marile si micile strigate sange
bea numai cald: oribila este speranta
oribila este
sub cerul mai galben ca frunza ca floarea

sa-ntind acum mana (oribila ah
si devastatoare) fiindca uitasem
cum se intinde o mana si cum se retrage

cum se intinde o mana si cum se retrage
sub cerul mai galben ca frunza
mai galben ca floarea

Mâncau la o masă lungă şi bogată

mâncau la o masă lungă şi bogată
aşa după cum este
obiceiul prin părţile noastre răsăritene şi
pot să spun că m-au
întâmpinat cu un tulbure salut
cum să nu mă întâmpine cu un tulbure salut
mâncau
ce să facă
dar mai târziu m-au pierdut pe mare
ce să facă şi ei
visaseră trei zile şi patru nopţi
insule cu neveste frumoase
şi nevestele se ştie sunt ca sufletul
dar mai târziu m-au găsit în burta peştelui
despicau burţile peştilor pe rând căutându-mă
ce să facă şi ei
prietenii

2 comentarii:

  1. Of, mi-a plăcut tot timpul Mazilescu, boemia lui tipică rusescă, Esenin şi vodcă... Am avut un prieten bun care a avut un destin asemănător. Nu e un păcat cred, e mai multă virtute în sufletele poeţilor pe care îi damnăm de cât ne putem noi imagina.

    RăspundețiȘtergere
  2. De ce titlurile sunt cu literă mare? Mazilescu scria numai cu litere mici, cu mici excepţii.

    P.S. E de prisos să mai menţionez faptul că Mazilescu e un poet excelent.

    RăspundețiȘtergere