marți, 27 mai 2008

Dana Banu



Poem cu femeie înaltă şi vie


motto:"maică plângând, spălând pietre"
(Paul Aretzu)
Am văzut o femeie cu năframă neagră stând la capătul serii
Printre crengile de cireşi înfloriţi adia un vânt de vară
aproape transparentă şi vie, înaltă în vis, tremurătoare.
Călcând peste ape atunci, m-am oprit în dreptul ei
şi am întrebat-o pe ea, cea care-şi născuse fiii la marginea zilelor sale:
Unde e maică? Unde e locul de trecut fără vamă?
Din ochi îi curgeau lacrimi, din inimă sânge,
Nime-n lume n-o vedea, nime-n lume n-o ştia,
Numai unul, zidul 'naltul ce desparte-un om de altul, la capătul serii.
Când am ajuns o femeie înaltă şi vie, m-a luat de mână
Şi m-a dus până în mijlocul pământului.
Păsările cerului au pierit, luminile s-au stins cu toatele
Durerea plecase din carnea noastră, nu mai aveam trupuri
Atunci am scris poemul acesta şi ne-am întors
înspre dimineaţa cea vie a lumii.
Printre crengile de cireşi înfloriţi, adia sufletul nostru spre vară.
Dana Banu, 27 mai 2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu