vineri, 7 august 2009

Tatiana Stepa nu mai e printre noi! Dumnezeu să-i odihnească sufletul...


Binecunoscuta cântăreaţă de muzică folk, Tatiana Stepa, a încetat din viaţă azi-dimineaţă, în jurul orei opt, la Spitalul Militar din Capitală.

Tatiana avea 46 de ani şi suferea de cancer.

Născută în Valea Jiului, artista a luat prima legătură cu muzica încă de la grădiniţă. Timp de opt ani a studiat vioara, iar contactul cu muzica folk s-a produs în timpul liceului.

Debutul artistic l-a avut la vârsta de 19 ani, în Cenaclul Flacăra, cu cântecul "Şi-am să-mi fac o doină". Viaţa pe scenă a întrerupt-o în 1985, odată cu interzicerea Cenaclului Flacăra. De atunci, a lucrat în mina Lupeni, timp de 11 ani şi, ulterior, ca tehnoredactor.

Din anul 1996 până în prezent a mai susţinut peste 1.000 de spectacole pe majoritatea scenelor marilor oraşe din România, Italia, Germania, Franţa, Republica Moldova, Bulgaria. A fost invitată anual la toate marile festivaluri de muzică folk din ţară ("Om Bun", "Folk you", Sighişoara, Folkfest, Bistriţa, Alba-Iulia, Târgu Jiu, Baia Mare, Piatra Neamţ, Galaţi) şi la alte festivaluri concurs de muzică folk şi poezie. A compus atât pe versuri proprii, cât şi pe ale unor mari poeţi din literatura universală şi română.

Sursa: Wikipedia


copaci fără pădure
de Tatiana Stepa


În povestea copacilor goi
scârţâind într-o singură uşă
este vorba de noi amândoi
este vorba de foc şi cenuşă

doi copaci fără frunze pe drum
după cum îi priveşte înaltul
doi copaci prin sărutul de scrum
aplecându-se unul spre altul

nu mai suntem decât doi copaci
vor veni tăietori să ne tundă
vor lua crengi toţi copiii săraci
pentru flacăra lor muribundă

şi chiar dacă mă vei mai iubi
peste crivăţul iernii ce vine
fără braţe cu ochii pustii
n-am să am ce întinde spre tine

spune-mi pădure cu frunza rară
unde-i iubirea de astă vară?
nu ştie iarna să se îndure
de noi copaciï fără pădure


Un comentariu: