miercuri, 4 februarie 2009

Jacques Prévert


Pentru tine, dragostea mea

Am fost la targul de pasari
Si-am cumparat pasari
Pentru tine
dragostea mea
Am fost la targul de flori
Si-am cumparat flori
Pentru tine
dragostea mea
Am fost la targul de fiare vechi
Si-am cumparat lanturi
Lanturi grele
Pentru tine
dragostea mea
Apoi m-am dus la targul de sclave
Te-am cautat
Dar nu te-am gasit
dragostea mea.


Cafeaua de dimineata

el si-a pus cafeaua
linistit in ceasca,
laptele l-a pus
in ceasca de cafea,
zaharul l-a pus
in cafeaua cu lapte
si cu lingurita
l-a amestecat.

a baut cafeaua,
ceasca a lasat
fara sa-mi vorbeasca.
a scos o tigara,
a fumat tacut,
s-a jucat cu fumul
- cercuri a facut -
a pus, calm,
tot scrumul
intr-o scrumiera

fara sa-mi vorbeasca.
fara sa ma priveasca.

si s-a ridicat,
si-a pus palaria
cu un gest distrat,
si-a luat pe umeri
mantaua de ploaie,
pentru ca ploua,
apoi a plecat.
a plecat in ploaie

fara sa-mi vorbeasca.
fara sa ma priveasca.

(si atunci mi-am strans
fruntea grea in palme
si am plans...
am plans... )


Lectia de Arte Frumoase

Dintr-un cos de paie impletite
Tatal alese un mic cocolos de hartie
Si il arunca
In chiuveta
In fata copiilor mirati
Rasari atunci
Multicolora
O floare mare japoneza
Un nufar instantaneu
Iar copiii tacura
Fermecati
Niciodata in mintea lor
Aceasta floare nu se va vesteji
Aceasta floare subita
Facuta pentru ei
Intr-o clipa
Sub ochii lor.


Lupta cu ingerul

Nu te duce.
Totu-i dinainte aranjat
meciul e trucat
si cand o s-apara el pe ring
invaluit in fulgere de magneziu
vor intona asurzitor un TE DEUM
si-nainte chiar de te-a scula de pe scaunul tau
ei au sa-ti bata clopotele din rasputeri
au sa-ti azvarle-n obraz
buretele sfintit
si n-o sa ai timp sa-i zbori in pene
au sa se napusteasca asupra-ti
iar el o sa te loveasca sub centura
si-o sa te prabusesti
cu bratele puse stupid in cruce
in rumegus
si niciodata n-o sa mai poti face dragoste


Sunt aşa cum sunt

Sunt aşa cum sunt.
Sunt făcută-aşa,
Când îmi e de râs,
Râd în hohot da.
Drag mi-e cui sunt dragă.
Oare-i vina mea
Dacă nu-i acelaşi?
Dacă ba e unul,
Ba-i altcineva?
Sunt aşa cum sunt.
N-am ce să vă fac
Nu mă pot schimba.
M-am născut să plac
Aşa mi-este dat.
Am tocuri prea-nalte
Mijloc prea cambrat
Sânul mult prea tare
Ochi prea-ncercănat...
Ei şi-apoi
Ce treabă-aveţi voi?
Sunt aşa cum sunt.
Cui mă place plac.
Ce treabă-aveţi voi
Ce mi-s-a-ntâmplat?
Dragă-am fost cuiva
Cineva-mi fu drag,
Dragi ca doi copii
Care se au dragi
Simplu: dragi, dragi, dragi...
Ce mă iscodiţi?
Trăiesc să vă plac
N-am ce să vă fac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu