S-a născut, în 1940, la Cape Town, Africa de Sud, într-o familie bilingvă (unde se vorbeau în acelaşi timp engleza şi germana); a crescut folosind engleza ca limbă maternă. La începutul anilor '60 s-a mutat în Anglia, unde a lucrat patru ani ca programator, apoi a studiat literatura în SUA. Şi-a început cariera de romancier în 1974 cu un volum care conţinea doua nuvele Dusklands (Tărâmuri de amurg), obţinând renume internaţional, în 1980, cu romanul Waiting for the Barbarians(Aşteptându-i pe barbari).
A predat literatura şi engleza la Universitatea statului New York din Buffalo, până în 1983. În 1984 a devenit profesor de literatura engleza la Universitatea din Cape Town, publicând, în acelaşi timp, în presa americană şi britanică articole în care condamna regimul de apartheid din ţara sa.
În 1983 a primit cea mai prestigioasă distincţie literară britanică, Premiul Booker, pentru romanul Life and Times of Michael K(Michael K., viaţa şi vremea sa). Opera sa este puternic marcată de evoluţia apartheidului în ţara sa, care, departe de a fi un fenomen local, îşi dezvaluie caracterul universal graţie scrisului său. În 1999 a primit Premiul Booker pentru a doua oară, pentru un alt roman (primul publicat de autor după abolirea apartheidului şi preluarea puterii de către fostul militant Nelson Mandela), intitulat Disgrace (Dizgraţie). Ca profesor de literatură, Coetzee a publicat multe traduceri şi articole de critică literară în reviste ca New York Review of Books şi în jurnale academice cum sunt Comparative Literature, Journal of Literary Semantics, Journal of Modern Literature.
Din 2002 se mută în Australia, unde predă la Universitatea din Adelaide. Anul următor, îi este decernat Premiul Nobel Pentru Literatură(2003).
Jurnalul unui an prost -fragment-
Toate explicaţiile legate de originile statului pornesc de la premisa cã „noi“ – nu noi, cititorii, ci un noi generic, atât de cuprinzãtor, încât nu exclude pe nimeni – luãm parte la naşterea sa. Dar fapt e cã singurii „noi“ pe care-i ştim – noi înşine şi cei apropiaţi nouã – s-au nãscut înãuntrul statului; iar înaintaşii noştri, pânã la primul pe care-l putem identifica, s-au nãscut şi ei înãuntrul statului. Existenţa statului o precedã mereu pe a noastrã. (Pânã unde putem sã ne întoarcem în trecut? În gândirea africanã existã consensul cã, mai departe de a şaptea generaţie, nu se mai poate distinge între istorie şi mit.) Dacã, în ciuda a ceea ce bunul-simţ impune ca evidenţã, acceptãm premisa cã statul a fost creat de noi sau de înaintaşii noştri, atunci trebuie sã acceptãm şi ceea ce implicã aceasta: anume cã, dacã am fi vrut, noi sau înaintaşii noştri am fi putut crea statul într-o altã formã; şi cã am putea sã-l schimbãm, dacã am lua o hotãrâre colectivã în acest sens. Dar fapt e cã, şi în colectiv, cei care se aflã „sub“ autoritatea statului, care „aparţin“ statului, vor descoperi cã este foarte greu sã-i schimbe forma; ei – adicã noi – nu au putere sã-l aboleascã. Nu prea stã în puterea noastrã sã schimbãm forma statului şi ne este imposibil sã-l abolim, deoarece, în raport cu statul, noi pur şi simplu suntem lipsiţi de putere. În mitul întemeierii statului, aşa cum a fost formulat de Thomas Hobbes, regresul nostru cãtre privarea de putere a fost un act voluntar: pentru a scãpa de violenţa rãzboaielor distructive fãrã sfârşit (represalii dupã represalii, rãzbunãri dupã rãzbunãri, vendetã), am cedat, individual şi în grup, statului dreptul sã foloseascã forţa fizicã (dreptul înseamnã forţã, forţa înseamnã drept), astfel intrând pe tãrâmul (sub protecţia) legii. Cei care au ales şi aleg sã rãmânã în afara masei compacte devin proscrişi. Prima oarã am vãzut-o la spãlãtorie. Era pe la mijlocul dimineţii, într-o zi liniştitã de primãvarã, şi de unde şedeam urmãream cum se învârteşte cuva maşinii de spãlat, când aceastã tânãrã de-a dreptul izbitoare a intrat în încãpere. Izbitoare din pricinã cã ultimul lucru la care mã aşteptam era o asemenea apariţie; de asemenea, din pricinã cã purta o cãmaşã roşie, izbitor de scurtã. Legea îl protejeazã pe cetãţeanul care se supune legii. Într-o anumitã mãsurã îl protejeazã şi pe cetãþeanul care, fãrã a nega forţa legii, foloseşte totuşi forţa împotriva concetãţenilor sãi: pedeapsa hotãrâtã împotriva delincventului trebuie sã fie pe mãsura faptei comise. Chiar şi soldatul vrãjmaş, în mãsura în care e reprezentantul unui stat rival, nu poate fi condamnat la moarte dacã e prins. Dar nu existã nici o lege sã-l protejeze pe proscris, omul care ridicã arma împotriva propriului stat, adicã a statului care-l revendicã drept al sãu. În afara statului (a republicii, statum civitatis), spune Hobbes, individul poate avea impresia cã se bucurã de libertate totalã, dar libertatea asta nu-l ajutã la nimic. În cadrul statului, pe de altã parte, „fiecare cetãţean îşi rezervã atâta libertate câtã îi trebuie ca sã trãiascã bine şi în pace, [câtã vreme] celorlalţi li se ia atâta libertate cât sã alunge frica de ei... În concluzie: în afara statului existã imperiul patimilor, al rãzboiului, sãrãciei, ticãloşiei, singurãtãţii, barbariei, ignoranţei, sãlbãticiei; în cadrul statului existã imperiul raţiunii, pãcii, siguranţei, bogãţiei, splendorii, societãţii, bunului-gust, ştiinţelor, bunãvoinţei“. Ceea ce nu menţioneazã mitul hobbesian al originilor este cã predarea puterii cãtre stat este ireversibilã. Nu ni se oferã opţiunea de a ne rãzgândi, de a decide cã, la urma urmei, nu ne-am dorit monopolul asupra exercitãrii forţei deţinut de stat şi codificat în lege, cã am prefera sã ne întoarcem la o stare naturalã. Ne naştem supuşi. Din momentul naşterii suntem supuşi. Un însemn al acestei supuneri este certificatul de naştere. Statul perfecţionat deţine şi îşi apãrã monopolul asupra certificãrii naşterilor. Fie ţi se dã (şi porţi asupra ta) certificatul statului, astfel dobândind o identitate care, în cursul vieţii tale, îi permite statului sã te identifice şi sã te urmãreascã (sã-ţi ia urma); fie te descurci fãrã identitate şi te autocondamni sã trãieşti în afara statului, ca un animal (animalele nu au acte de identitate). Spectacolul pe care-l ofeream eu trebuie s-o fi fãcut şi pe ea sã tresarã: un bãtrân gârbovit într-un ungher, care, la o primã privire, putea fi luat drept boschetar. Bunã ziua, a zis ea cu rãcealã, apoi şi-a vãzut de treaba ei, care însemna sã goleascã doi saci de pânzã albã în cuva superioarã, saci în care pãrea sã predomine lenjeria bãrbãteascã. Nu numai cã nu-ţi este îngãduit sã pãtrunzi în societatea civilã fãrã certificat de naştere, dar, în ochii statului, nu eşti mort pânã nu eşti adeverit ca atare; şi poţi fi adeverit mort doar de un funcţionar care, la rândul sãu, este certificat de cãtre stat. Statul îndeplineşte acţiunea de certificare a morţii cu extraordinarã meticulozitate – sprijinã deplasarea unei hoarde de medici legişti şi birocraţi care sã cerceteze şi sã fotografieze, sã rãscoleascã şi sã scormoneascã muntele de leşuri lãsate în urmã de uriaşul tsunami din decembrie 2004, pentru a le stabili identitãţile individuale. Cheltuieşte oricât pentru a se asigura cã recensãmântul supuşilor este complet şi scrupulos. Nu intrã în preocupãrile statului dacã cetãţeanul trãieşte sau moare. Ceea ce conteazã pentru stat şi catastifele sale este dacã cetãţeanul este viu sau mort.
*
Cei şapte samurai este un film care stãpâneşte perfect arta cinematograficã, dar e destul de naiv ca sã trateze simplu şi direct aspecte elementare. Concret, filmul trateazã problema naşterii statului, fãcând acest lucru cu claritatea şi puterea de cuprindere shakespearianã. De fapt, ceea ce oferã Cei şapte samurai nu este altceva decât teoria lui Kurosawa despre originea statului. Frumoasã zi, am spus eu. Da, a zis ea, cu spatele la mine. Eşti nouã? am întrebat, înţelegând prin asta cã e nou-venitã în Sydenham Towers, cu toate cã erau posibile şi alte sensuri, Eşti nouã pe pãmânt? de exemplu. Nu, a zis ea. Cum scârţâie o conversaţie pânã se urneşte. Eu locuiesc la parter, am zis. Mie mi se permite sã fac asemenea gambituri, se pune pe seama limbuţiei. Ce bãtrân limbut, îi va spune ea proprietarului cãmãşii roşietice cu guler alb, abia am reuşit sã scap de el, n-am vrut sã fiu grosolanã. Locuiesc la parter încã din 1995, şi tot n-am ajuns sã-mi cunosc toţi vecinii, am continuat eu. Mda, a zis ea şi nimic mai mult, dând de înţeles cã Da, aud ce-mi spui şi sunt de acord, e tragic sã nu ştii cine ţi-s vecinii, dar aşa se-ntâmplã în oraşele mari şi acum am alte lucruri care mã preocupã, aşa cã ce-ar fi sã lãsãm schimbul ãsta de politeţuri sã moarã de moarte naturalã? În film se povesteşte despre un sat într-o vreme de tulburãri politice – o vreme în care statul, prin urmare, a încetat sã existe – şi despre relaţiile dintre sãteni şi o ceatã de bandiţi înarmaţi. Dupã ani în care se nãpustiserã asupra satului asemenea unei furtuni, violând femeile, omorându-i pe acei bãrbaţi care li se opuneau şi ducând cu ei rezervele de hranã, bandiţilor le vine ideea sã-şi sistematizeze vizitele, coborând în sat o singurã datã pe an pentru a încasa ori a extorca tributul (impozitul). Ceea ce înseamnã cã bandiţii înceteazã de a fi prãdãtori ai satului, devenind în schimb paraziţi. Se presupune cã bandiţii au şi alte asemenea sate „pacificate“ sub papucul lor, cã le viziteazã prin rotaţie, cã, în totalitatea lor, asemenea sate constituie baza de impozitare a bandiţilor. Mai mult ca sigur cã trebuie sã se lupte cu bande rivale pentru a controla anumite sate, cu toate cã nu vedem aşa ceva în film. Bandiţii încã n-au început sã trãiascã printre supuşii lor, care ar urma sã se îngrijeascã zilnic de nevoile lor – cu alte cuvinte, încã nu au transfomat sãtenii într-o populaţie de sclavi. Kurosawa ne oferã astfel spre considerare o etapã foarte timpurie în dezvoltarea statului. Acţiunea principalã a filmului începe când sãtenii pun la punct un plan de a-şi angaja propria bandã de bãrbaţi duri, cei şapte samurai şomeri din titlu, care sã-i protejeze de bandiţi. Planul are efect, bandiţii sunt înfrânţi (grosul filmului se consumã în încãierãri şi bãtãlii), samuraii sunt victorioşi. Vãzând cum funcţioneazã sistemul de protecţie şi extorsiune, banda de samurai, noii paraziţi, le face urmãtoarea propunere sãtenilor: contra unei plãţi, vor lua satul sub aripa lor protectoare, altfel spus: iau locul bandiţilor. Dar în finalul filmului, un final mai degrabã utopic, sãtenii refuzã: le cer samurailor sã plece, iar aceştia se supun. Are pãrul negru, negru, oasele feţei bine proporţionate. O anumitã strãlucire aurie a pielii, pâlpâitoare poate cã e cuvântul. Cât despre cãmaşa aia de un roşu-aprins, poate cã n-ar fi ales o asemenea piesã vestimentarã dacã s-ar fi aşteptat la o companie masculinã strãinã în spãlãtorie, la unsprezece dimineaţa, într-o zi lucrãtoare. Cãmaşã roşie şi şlapi. Şlapi din aceia care se strâng pe picior. Povestea lui Kurosawa despre originile statului se petrece şi azi în Africa, unde bande de oameni înarmaţi pun mâna pe putere – ceea ce înseamnã cã anexeazã vistieria naţionalã şi mecanismele de impozitare a populaţiei –, îşi lichideazã rivalii şi proclamã Anul Unu. Deşi aceste bande militare africane nu sunt de obicei mai mari sau mai puternice decât bandele crimei organizate din Asia ori Europa Rãsãriteanã, activitãţile lor sunt prezentate respectuos în media – chiar şi în media occidentalã – la rubrica politicã (din lumea întreagã) mai curând decât la cea consacratã crimelor. Se pot menţiona exemple şi din Europa de naştere şi renaştere a statului. În vacuumul de putere rãmas dupã înfrângerea armatelor celui de-al Treilea Reich în 1944-1945, bande armate rivale au şi dat buzna sã preia controlul în nou-eliberatele naţiuni; cine a apucat puterea şi unde anume a depins de capacitatea de a cere sprijinul unei armate strãine şi de identitatea armatei cu pricina. S-a adresat oare cineva în 1944 poporului francez cu urmãtoarele cuvinte: Gândiţi-vã: retragerea stãpânitorilor noştri germani înseamnã cã, pentru o scurtã perioadã de timp, nu suntem conduşi de nimeni. Vrem sã punem capãt acestei perioade, sau vrem s-o perpetuãm, sã devenim primul popor al epocii moderne care face statul sã disparã? Haideţi sã ne folosim noi, poporul francez, de noua şi neaşteptata libertate şi sã dezbatem problema asta fãrã nici o rezervã. O fi fost poate un poet care a rostit aceste vorbe; dar, dacã a fãcut-o, vocea lui trebuie sã fi fost de îndatã amuţitã de bandele înarmate care, în acest caz ca şi în toate celelalte, au mult mai multe în comun unele cu altele decât cu poporul. În timp ce o priveam, o durere, o durere metafizicã, a început sã punã stãpânire pe mine, iar eu n-am fãcut nimic s-o împiedic. Şi, la un nivel intuitiv, ea şi-a dat seama de aceastã durere, şi-a dat seama cã în bãtrânul de pe scaunul de plastic din colţ se petrece ceva personal, ceva ce are legãturã cu vârsta şi regretul şi cu uzãri ale lucrurilor, ceea ce nu i-a plãcut în mod deosebit şi nu dorise sã stârneascã, deşi era un omagiu la adresa ei, a frumuseţii şi prospeţimii ei, ca şi la adresa scurtimii îmbrãcãmintei ei. Dacã ar fi venit din partea altcuiva, dacã ar fi avut un înţeles mai simplu şi mai direct, ea ar fi fost poate mai dispusã sã-i ureze bun venit; dar de la un bãtrân înţelesul era prea difuz şi melancolic pentru o zi frumoasã când te grãbeşti sã isprãveşti treburile gospodãreşti. Pe vremea regilor, supusului i se spunea: Ai fost supusul Regelui A, acum Regele A a murit şi, iatã, eşti supusul Regelui B. Apoi s-a ivit democraţia şi, pentru prima oarã, i s-a dat supusului posibilitatea de a opta: Vreţi (voi toţi) sã fiţi conduşi de cetãţeanul A, sau de cetãţeanul B? Subiectului i se prezintã întotdeauna faptul împlinit: în primul caz, faptul cã are calitatea de supus, în al doilea caz, faptul cã poate opta. Forma opţiunii nu este negociabilã. Buletinul de vot nu te întreabã: Îl vrei pe A, pe B, sau pe nici unul din ei? Şi cu siguranţã nu te întreabã vreodatã: Îl vrei pe A, pe B, sau absolut pe nimeni? Cetãţeanul care îşi exprimã insatisfacţia faţã de forma opţiunii ce i se oferã prin singurul mijloc pe care-l are la dispoziţie – sã nu voteze ori sã zmângãleascã buletinul de vot – nu se pune la socotealã, cu alte cuvinte, e nesocotit, ignorat. Confruntat cu o opţiune între A şi B, unde A şi B sunt, fiecare, acel gen care de obicei ajunge pe buletinul de vot, majoritatea oamenilor, a oamenilor obişnuiţi, sunt în sufletul lor înclinaţi sã nu-l aleagã pe nici unul. Dar asta e doar o înclinaţie, iar statul nu face negoţ cu înclinaţii. Înclinaţiile nu fac parte din moneda de schimb a politicii. Statul face negoţ doar cu opţiuni. Persoana obişnuitã ar dori sã spunã: În unele zile înclin spre A, în alte zile înclin spre B, dar în majoritatea zilelor pur şi simplu simt cã amândoi ar trebui sã disparã; sau Ceva din A şi ceva din B, uneori, iar alteori nici A, nici B, ci altceva cu totul diferit. Statul clatinã din cap. Trebuie sã alegi, zice statul: A sau B. A trecut o sãptãmânã înainte s-o vãd din nou – într-un bloc de apartamente bine proiectat, nu e uşor sã-ţi depistezi vecinii –, şi atunci doar în fugã, când a trecut prin uşa de la intrare, într-o scãpãrare de pantaloni albi care-i evidenţiau un fund atât de aproape de perfecţiune, încât era angelic. Doamne, împlineşte-mi o dorinţã înainte sã mor, am şoptit eu; dar apoi m-a podidit ruşinea din pricina naturii dorinţei, astfel cã mi-am retras-o. „Sã rãspândeşti democraţia“, ceea ce fac astãzi Statele Unite în Orientul Mijlociu, înseamnã sã rãspândeşti legile democraţiei. Înseamnã sã le spui oamenilor cã, în vreme ce înainte nu aveau de ales, acum pot alege. Înainte aveau A şi numai A; acum pot alege între A şi B. „Sã rãspândeşti libertatea“ înseamnã sã creezi condiţii pentru oameni sã aleagã liber între A şi B. Rãspândirea libertãţii şi rãspândirea democraţiei merg mânã-n mânã. Cei angajaţi în rãspândirea libertãţii şi democraþiei nu vãd nici o ironie în descrierea procesului menţionat mai sus. În timpul Rãzboiului Rece, explicaţia oferitã de statele democratice occidentale pentru interzicerea partidelor comuniste în ţãrile respective era aceea cã unui partid al cãrui scop declarat este distrugerea procesului democratic nu trebuie sã i se permitã sã participe la procesul democratic definit ca alegere între A şi B.
*
De ce este atât de greu sã spui ceva despre politicã atunci când eşti situat în afara politicii? De ce nu poate exista un discurs despre politicã, fãrã a fi el însuşi politic? Pentru Aristotel, rãspunsul constã în faptul cã politica este inerentã naturii umane, cu alte cuvinte, face parte din destinul nostru, aşa cum monarhia reprezintã destinul albinelor. Este inutil sã aspiri la un discurs sistematic, supra-politic despre politicã. De la Vinnie, care administreazã North Tower, am aflat cã ea – pe care sunt destul de prudent sã o descriu nu ca pe femeia tânãrã într-o cãmaşã scurtã ispititoare; iar acum în pantalonii albi eleganţi, ci ca pe tânãra cu pãr negru – este soţia sau cel puţin iubita tipului palid, mereu grãbit, grãsuliu şi etern transpirat, al cãrui drum îl intersecteazã din când în când pe-al meu în holul blocului şi cãruia i-am dat eu însumi un nume, Domnul Aberdeen; mai mult, cã ea nu este nouã în sensul obişnuit al cuvântului, deoarece ocupã (împreunã cu Dl. A), încã din ianuarie, un apartament excelent la ultimul etaj al aceluiaşi North Tower.
Bine aţi venit în "Lumea Mea"; o lume a literaturii, a artei şi a culturii universale.
Am dorit ca acest blog să fie o invitaţie şi un îndemn la lectură. Majoritatea postărilor din "Lumea mea" au ca scop promovarea literaturii universale, promovarea gratuită a cărţilor şi a literaturii în general. Veţi întâlni în "Lumea mea" atât fragmente din literatura universală, cât şi încercări ale unor oameni pasionaţi de literatură. Ei formează "Lumea mea" în totalitate şi lor le aparţine. Atât informaţiile biografice cât şi textele din "Lumea mea", sunt informaţii publice, preluate din surse publice, cu respectarea dreptului de autor în totalitate. Dacă, din nefericire, observaţi vreo abatere de la acest deziderat, vă rog să mi-l semnalaţi imediat, pentru a îndrepta greşeala.
De asemeni, dacă aţi încercat vreodată vreo formă artistică de exprimare(poezie, proză, teatru, etc.), şi nu aţi avut curajul necesar să o publicaţi, "Lumea mea" poate fi spaţiul adecvat pentru ca visele voastre să devină realitate. Nu vă mai trebuie decât inspiraţie!
Reporter Special
-
NE-AM MUTAT ! Oameni, locuri şi întâmplări care ies din tiparele
cotidianului au făcut obiectul acestui demers jurnalistic, pentru care
echipa „Obiectiv Ro...
Ce grea esti....batranete !!!!!
-
Vreau sa fiu o batranica cocheta cu flori la geam, cu fluturasi in stomac
cand vad un mos ramolit:))…sa nu traiesc din amintiri ci din simtiri si
impliniri...
Două concerte în noiembrie
-
7 noiembrie – Joia Păcătoșilor- Alina Manole & Raul Kusak – Spectacol de
care îmi este dor dor dor! Se întâmplă la Teatrul Godot (incinta Palatului
Bragadi...
ParentEd Fest – festivalul părinților
-
Hello, hello, de mult nu ne-am mai vazut pe aici. Scriu rar, dar ma tratez,
imi doresc tare sa revin cu gandurile mele catre voi. Pana atunci va
povestesc ...
Recommendations for London
-
Since then throughout the day there are many options to enjoy in the city
of London and among the proposals of interest to tourists meet the British
Museu...
SINGURA MEA REALITATE…
-
Vineri, 11 noiembrie 2011 Ora 9:57:56 AM GMT Bucuresti SINGURA MEA
REALITATE… Amintirile de luna asta m-au zapacit intr-un asemenea hal incit
nici nu imi m...
Mandri ca vom fi speakeri la TeCOMM 2013
-
Afla cum sa ai o afacere de succes in online de la specialistii din Europa
in cadrul Tecomm A 3-a editie a expoconferintei TeCOMM aduce la Cluj-Napoca
bune...
Performance at 1 Utama
-
It's once again Christmas is coming soon. The above performance held at One
Utama, Petaling Jaya. As usual, there will be a lot of exciting performance
e...
Una caldă, alta rece
-
Aia rece e că adminul intră vreo două săptămâni în concediu, aşa că
articole nu o să mai fie de găsit pe aici. Nu ştiu dacă e rece pentru lumea
largă, dar ...
V-ati ascunselea.
-
Ma joc deseori v'ati ascunselea cu mine,
ma ascund printre zambete aiurea.
Incerc sa gasesc ce am ascuns.
Dar le'am ascuns atat de bine, incat ... le'am pier...
Purchasing Gold Pendants
-
You may be interested in gold pendants if you already have a favorite gold
chain or if you are looking for both the pendant and the chain. When
thinking ...
20 noiembrie 2024 Acum 1 zi pe blog
-
miercuri, 20 noiembrie 2024
12.12.2023 De pe blog
marți, 12 decembrie 2023
Un tablou evaluat la 15.000 de dolari s-a vândut cu 14 milioane de dolari. ...
Lumea nu e făcută pentru oameni singuri.
-
Stau singur în curte acum. Am făcut focul într-o sărăcie de vatră deschisă
și ard niște crengi din corcodușul pe care l-am toaletat cu Ciprian în
primăva...
Pe mare – Vasile Alecsandri
-
Ah! viaţa pentru mine, Scump înger! fără tine Nu are nici un bine, Nu are
nici un dar. În cer fie lumină, Sau nori, sau noapte lină, Sufletul meu
suspină, ...
Essential places to visit in London
-
London is really full invites all tourists to enjoy natural, cultural,
culinary and many other options. Tourists who want to enjoy your trip in a
natural ...
London has the best taxis in 2013
-
When traveling around London or any other city choose a taxi is something
important because tourists expect to get good service. It just gave the
rating o...
Skullcandy Crusher – mini-review
-
Testez de vreo săptămână Skullcandy Crusher… O să încep cu sfârșitul… dacă
vrei să-ți iei căști, poate ar fi bine ca înainte să te hotărăști să
probezi ș...
DRAGOSTEA LUI DUMNEZEU
-
Trei cruci pe-un deal, pe Dealul Căpăţînii.
Pe ele-atîrnă-n frînghii strîns legaţi,
Şi ţintuiţi de braţe, în piroane,
În crudă agonie, trei bărbaţi.
Şi p...
Iuliu Maniu - un model politic, modelul meu politic
-
*Iuliu Maniu a fost un om politic român, deputat român de Transilvania în
Parlamentul de la Budapesta, de mai multe ori prim-ministru al României,
președin...
-
În noi sunt atâtea gânduri care își așteaptă împlinirea, atâtea lucruri
care au nevoie doar de un destinatar și de un moment bun pentru a fi
înfăptuite...
WE HAVE MOVED FROM GOOGLE
-
*WE HAVE MOVED FROM GOOGLE*
*WE ARE NOW HOSTED UNDER THE*
*"BOOTLEGTUNZWORLD.ORG"*
*FLAGSHIP*
*this Archive Area moved:*
*[ HERE ]*
*http://bootlegtunzw...
Red Necklace
-
red-necklace
An elegant and distinct red coral necklace. Created with the best quality
red coral and solid silver, this piece will make the perfect gift ...
organicshea , unt de shea nerafinat
-
Blog despre unt de shea nerafinat, cosmetice organice si o gramada de alte
secrete bio de frumusete din Cluj.
http://www.organicshea.ro/
locatie noua...
-
M-am mutat intr-o locatie noua.
Noul blog e in engleza, dar il pastrez si pe acesta pentru eventuale
"sclipiri" in limba noastra romaneasca.
http://ego...
Ea intră în biserică...
-
Se face pe pământ tot mai târziu
Și între semeni tot mai multă ură,
E Sărbătoate pentru unii, știu,
Alții bat piroane și înjură...
Inima lor ...
Grecia-Rodos-299 Euro-All inclusive
-
*Oferta Insula Rodos*
*299 Euro*
*3*- All inclusive*
*Transport cu avionul - inclus*
Cea mai mare insula din Arhipelagul Dodecaneselor, Rhodos sau Rodos est...
-
dicționar
am scris…
când punct…
-universal-
şiruri, amprente intra(uterine)
în care am strâns
apă de ploaie
şi am oglindit
sentenţionist-platitudi...
Despre cancer ...in alb și negru
-
Paradoxal cererile de a pune o poză de profil în alb -negru pentru a ajuta
o persoana suferindă sau pentru a susține lupta celor ce au cancer a trezit
în ...
-
*Doare*
Doare si se rupe totul in tine
Este din ce in ce mai greu si te minti ca ti-e bine
Ai vrea sa pleci si sa ramai in acelasi timp
Gandesti astfel...
La Multi Ani 2011 !!!
-
Lasam cu melancolie in urma toate partile bune ale lui 2010, un an ce s-a
dovedit plin de peripetii pentru fiecare dintre noi. si incercam sa
ingropam part...
oare voi reusi???
-
*Incerc din rasputeri sa pot sa imi achizitionez un aparat profesional
pentru recuperarea fortei musculare.Pe zi ce trece musculatura se atrofiaza
si picio...
CURS DE CERAMICA
-
CURS DE CERAMICA
“ Arta este oglinda magică pe care o creăm pentru a transforma visele
invizibele în imagini vizibile. Pentru a ne vedea chipul folosim o ...
Rules Are Meant to Be Broken
-
Most people have rules that they have put on themselves and many times
people don’t even think about these rules. These are just things that have
always ...
despre ploi
-
plouă cuvinte discret,
alb inocent, mesteceni
cum toamna ascultă
cu ochii încet.
plouă din noi între ape
inimi alese de val
calde cum cad,
pe calendar
uit...
sniţele umplute
-
-8 felii de cotlet de porc fără os (bătute ca pentru şniţel)
-8 felii subţiri de caşcaval, la fel de mari cît cele de cotlet
-8 felii de bacon
-două ouă
-fă...
New edition of the World Trade Market in London
-
In London one of the most important events taking place year after year is
the World Fair Trade Market, a tourism fair in London that has a long
tradition...
Art Tells the Technological Future
-
Jean Cocteau once said, “we only serve as a model for the portrait of our
fame.” Tell that one to Dorian Grey. It parallels the old “Chicken or the
Egg” ...
Hai intr-o calatorie in Universul Tau Interior!
-
Va invit sa-mi raspundeti in comentarii sau prin intermediul adresei de
e-mail lenutzyk18@yahoo.com la cateva dintre urmatoarele intrebari. Care
este poves...
-
Living to Die, Dying to Live
By D. O. Grant
*Reviewed by E.L.S.E.*
*29.11.2012*
*Notice:*
*You can pick up a copy at the online bookstore:*
http://ep....
mic vis eco… pornind de la un coșmar
-
DOMINANTA: (fără poze) îi înțeleg pe ăia din cartierele mexicane, care
fumează ganja goală, pe tot gol, pe suflet, pe stomac, pe creierii goi…
toată ziua ...
SAB 2019
-
Anul acesta Salonul Auto București a fost foarte slab, au fost expuse
mașini second hand. Incredibil as putea sa spun am ajuns la SAB sa vedem un
Audi A6 s...
Dragostea adevarata
-
*1 Ioan 4:10 „Si dragostea stă nu în faptul că noi am iubit pe Dumnezeu,
ci în faptul că El ne-a iubit pe noi, şi a trimes pe Fiul Său ca jertfă de
isp...
A venit toamna
-
S-a consumat cea de a doua întâlnire a „luceferilor” după încetarea
vacanţei de vară. La prima întrunire, unde nu a fost „aglomeraţie” prea
mare, fiecar...
Cu piciorul în ușă...
-
Am ,,tras cu piciorul'' în ușa virtuală și am reușit să intru pe aici
puțin.Nu știu dacă voi mai avea curând acest noroc.Între timp am început să
scriu și ...
Îmi asum
-
Exercițiu de improvizație din facultatea de actorie care mi-a rămas
întipărit în memorie ca una din cele mai frumase lecții folositoare pentru
viață.
UN PIC DE JENA AVEM SI NOI?
-
Inainte sa schimbam clasa politica, e necesara o actiune simpla. Sau, ma
rog, care pare simpla. PRIVITUL IN OGLINDA. Cine suntem noi? Nu de alta,
dar oamen...
Cat mancam
-
*Redau mai jos continutul unui mass-e-mail, primit de la o prietena. Mi se
pare unul din acele lucruri pe care trebuie sa il dai mai departe si care
te i...
Saraciti de viata interioara
-
Prevad ca dupa alegerile din decembrie vom avea o mare dezamagire! Va spun
ca o noua clasa politica este necesara! Ati mai auzit asta! Doar noi,
oamenii si...
Cele mai bune marci de blugi pentru barbati
-
Blugii, aceasta piesa atemporala si versatila a garderobei barbatilor,
continua sa ocupe un loc aparte in lumea modei. Un simbol al elegantei
relaxate si...
Poveste despre R?d?u?i
-
O zi de târg la R?d?u?i are înc? ceva din mirajul povestirilor iscusite, pe
care odinioar? bunicii ni le ?opteau la gura sobei. S?pt?mâna trecut? s-a
insta...
CONEXANT HSF 56K DATA/FAX MODEM DRIVER DOWNLOAD
-
PC Pitstop began in with an emphasis on computer diagnostics and
maintenance. You should receive an email shortly with your link to download
the requeste...
The Book Pitch. Alegerea cititorului.
-
De fiecare dată când mă întâlnesc cu câte un pretenar, sunt întrebat ce-am
mai scris, dacă mi-a mai apărut vreo carte sau ce va mai fi să fie. Îmi
place să...
Turneu de Martisor in GERMANIA
-
Trupa No’Mads porneste din nou la drum. Incarcate de martisoare muzicale,
Irina si Alexa vor sarbatori venirea primaverii printr-un mic turneu de
martisor ...
Muzica populară de la bunici, motiv de nostalgie
-
Cine mă cunoaște bine de tot știe că nu mă omor după muzică populară.
Da, corect, ar putea avea o oarecare componentă emoțională, având în vedere
...
Lacrimi de nea (pentru Ţiţi)
-
Plânge cerul iubito...
plânge cu fulgi de zăpadă,
prima nea,
ofrandă imaculată
pentru sufletul tău
peste care așez
petale roșii
de trandafir
ca să-ți spună...
Cartoon Yourself Tutorial :)
-
Step 1 :
- Choose an image
Step 2:
- Duplicate the layer (right click on the primary layer and choose
duplicate layer)
- And change that lay...
Tendinte pentru gentile de barbati in 2025
-
Craciunul si sarbatorile de iarna se apropie cu pasi repezi, asa ca punem
pariu ca deja te-ai gandit la ce cadouri sa le faci celor dragi din viata
ta. F...
De 1 Martie suedez
-
În urmă cu 10 ani scriam așa în prag de primăvară. Anul acesta, 1 martie mă
prinde în vacanța de sport a suedezilor, vacanță pe care au obiceiul să o
pet...
Polipii veziculari
-
Polipii vezicii biliare sunt excrescente in vezica biliara si apar de
obicei datorita acumularilor de colesterol. Intr-adevar, aceasta afectiune
este rel...
Omul de ceară
-
În frigider avea salată şi două şarlote. Nimic interesant. Motanul dormea
pe fotoliu, ca întotdeauna, preocupat s-o viseze gătind ciorbe de pui cu
zeamă de...
SARAIMAN
-
Saraiman este un spectacol inedit!
Este o incantatie, o obsesie, o poveste in care se poate regasi fiecare
dintre noi, cei care am cunoscut 'ratarea'.
Admi...
dimineata ploioasa
-
Tarot.
Am ridicat cartea.
Pana la urma omuletul inocent va cadea in hau.......pur si increzator in
pelegrinarea sa prin taramul viselor si al iluziilor...
Arta Mihaelei Cocheci, între Chronos și Khairos
-
Chronos!... Zeul Timp, care ne devorează implacabil pe toți!... Cel care ne
stabilește programele și pe care îl măsurăm necontenit cu ajutorul
ceasuri...
SINGURA mea realitate…
-
Vineri, 11 noiembrie 2011 Ora 9:57:56 AM GMT Bucuresti SINGURA mea
realitate… Amintirile de luna asta m-au zapacit intr-un asemenea hal incit
nici nu imi m...
Ana Aslan
-
The Romanian School of Gerontology was the first in the world to:
• found the first Institute of Geriatrics in the world (on January 22
1952), which has g...
Ce se aude in ultima vreme
-
Nu stiu daca ati observat, dar orice ar cere/cauta, tiganii folosesc
aceleasi replici. Nu cred ca trec pe strada aceeasi tigani cu fiare vechi
sau calorife...
11+ Mountain Bike Coloring Pages Background
-
*11+ Mountain Bike Coloring Pages Background*. Print out more coloring
pages from bike coloring pages! 39+ mountain bike coloring pages for
printing an...
Metode Simple de a Face Rost de Bani Rapid
-
Momentele in care suntem surprinsi de situatii in care avem nevoie urgenta
de bani, sunt inevitabile in viata oricarui om. Desi foarte stresante,
aceste m...
Attractive places to discover in London
-
During a vacation in the English city of London there are many options that
tourists can truly take into account in particular is a city where art and
cul...
-
îmi dau seama de cât de repede trece timpul doar atunci când mă uit în
calendar sau când scriu data pe o foaie. au trecut mulți ani de când mă
știu, de cân...
Cu tolba po?tal?, prin Stockholm
-
?i pentru c? un post anterior a strâns destule comentarii legate de
sistemul po?tal în Suedia, g?sesc oportun s? explic detaliat cum st? treaba
cu po?ta su...
Scrisori pentru omuleți de departe (I - VI)
-
*Scrisori pentru omuleți de departe (I)*
Învață să-ți iubești singurătatea! Uite io, care never-ever n-am avut parte
de ea... măcar cât să ne cunoaștem m...
Primeste-l Alaturi de Tine
-
Postat în:Anti-Drog Tagged: Agenţia Naţională Antidrog lansează prima
campanie socială pentru schimbarea percepţiei publice asupra consumatorilor
de drogur...
Biserica fortificată Ghimbav
-
Am ajuns în localitatea Ghimbav, pe care o asociam mai degrabă cu fabrica
de avioane IAR, dar unde am descoperit o biserică fortificată mărișoară.
I visi...
nedreptăţile vieţii, clin d'oeil
-
bieţii pitici de grădina au toţi faţa spartăcana preferată rămâne mereu
fără toartăpechinezii ajung nţ nţ mareşali de canapeaşi cineva o invită pe
tipa dup...
Când taci
-
Când taci, înălbiţii cireşi se înclină
un giulgiu de frig peste-a florilor vrajă
visează toporul călău de lumină
şi seva în plâns se preface sub coajă.
Când...
Pufuleti si porumbei
-
*Blog restant*
La pas prin Bucurestiul vechi, dupa coltul cu mult gainat de porumbel,
undeva langa Gradina Icoanei*, un mic rendez-vous felino-pasaresc....
glisare
-
urc in metrou . imi zboara fugitiv privirea spre geam. ma sperii , arat
descarnata ca o mumie inghesuita intre alte mumii.. unde este sclipirea si
prospeti...
M-am mutat
-
Pentru cei ce încă urmăresc fotografiile aici: m-am mutat! De acum mă
găsiți pe http://photos.octocat.org, acesta fiind un subdomeniu al
http://octocat.org
Marea mutare
-
Nu stiu daca noua casa ma va inspira sa scriu mai des. Cert e ca incerc.Ma
gasiti asadar aicitot Zapacita, tot despre munte, mare, carti, concerte,
teatru ...
Mărturisirea se face până la capăt
-
Aici nu mai poate fi vorba despre jumătăţi, despre lucruri pe care vrei să
le ţii pentru tine. Mărturiseşte despre împliniri, despre înfrângeri,
despre nop...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu