marți, 27 ianuarie 2009

Alina Ionescu


Expoziţie de carte

M-am gândit anul acesta
să expun numai lucrări orginale
adica cele venite de la origini
de la originile lumii
nu din altă parte.
Pentru început o să-l expun pe Adam
şi Paradisul...
pe Eva nu vreau s-o bag in discuţie
anul acesta
că vom ajunge din nou
de unde am plecat.
Ne-am înţeles...Adam şi Paradisul
Şarpele fără Eva e inofensiv
aşa că-l pun numai de decor
pe o creangă de măr...
Adam trebăluieşte
păsărelele cântă, iar pe deasupra
undeva un pic mai sus de nori
madrigalul de îngeri cântă la unison!
Mai îmi trebuie ceva în tabloul ăsta
ca să fie perfect...
îi lipseşte culoarea !
Dar, Eva nu are ce căuta!
Stop!
O să găsesc eu altceva
un înlocuitor, un surogat
care dacă nu a fost încă inventat
îl voi inventa eu
prin metatext...
sau cum să vă spun
voi...combina nisip cu fum
şi sigur voi obţine
lucrul dorit...
tabloul dinamic place la prima vedere
a intrat in expoziţie o doamnă
în vârstă
venită de la piaţă, cred...
s-a uitat, nu a afişat nicio grimasă şi
a ieşit.
Domnul înalt cu pălărie care se parea
că ştie care-i treaba cu elementele picturale
s-a apropiat mult de tablou
şi l-a mirosit
pesemne îi mirosea a păcat...
dar nu, s-a înşelat
nu avea de unde să fie prezent acolo
pentru ca Ea...lipsea
stăpânul expoziţiei a hotărât să dea jos
de pe perete tabloul după două zile
că nu are cătare la public
şi în locul lui a pus o carte
cu titlul...Eva -dincolo de păcat
privitorii care treceau pe langă se uitau
se-ntrebau
şi uite aşa cu uşurinţă
şi cu-o urmă de căinţă
Eva i-a luat locul pe raft
în anticariat
iar tabloul cu Adam
stă în spate ...ruşinat
chiar de rangul ocupat.

Viaţa

Viaţa palpită
în mine...
Simt cum aerul capătă
miros...
Miros de măr copt...
scorţişoară şi orez cu lapte.
În noapte viaţa continuă
în mine, iubire!
M-am întâlnit cu Dumnezeu
la sfârşit de septembrie
a venit cu tine, iubire
ce mi-a adus in dar?
nimic banal...
un sufleţel adus pentru mine
prin tine
şi viaţa palpită
în mine...cu tine, iubire!
Şi cerul e mai albastru
în noapte un astru
priveşte
spre mine, spre tine
când tu eşti departe
doar astrul ne leagă în noapte
şi-n vis îmi petrec in noapte
cu tine
cele mai frumoase zile.
Culoare, savoare
miros de lăcrămioare
pe drumuri de munte
izvorul se duce la vale...
agale
şi-n apa-i curată şi clară
viaţa palpită ...iară
şi iară...
Şi cer, şi pământ şi apă
iubire
respiră acum doar prin mine
spre tine!

Pentru tine, iubire
*
Ştii
mirosul frunzelor uscate
când urcam seara scările
pe colină?
ştii
parfumul nopţii
muzica adesea supărătoare...
paşii înceţi pe culoarul îngust!
ştii că te-am aşteptat
şi ai venit?
Mereu ai venit
mereu, şi-n trecut
şi acum
mereu...al meu!
ha, de 1 martie
am primit cel mai frumos mărţişor
din viaţa mea
pe tine, iubire!
şi de atunci te port
în suflet
cu mine, iubire!
m-ai întrebat scurt, uşor
hotărât dintr-o dată:
"Prinzi acceleratul de Constanţa?"
Speriată de mine
alerg către tine
şi-n grabă am luat
tot ce am visat!
iubire...
acum , când în urmă privesc
râd şi plâng
sunt clipe pe care
le-oi lua şi-n mormânt!
o viaţă de om
pentru tine
şi vreau să trăieşti
lângă mine

**
când viaţa ne-ncearcă
din greu
ai fost lângă mine
mereu
şi mâna-ai întins
să o prind
ca să mă agăţ
te cuprind!
putere mi-ai dat
ca prin vrajă
să merg către
dorita-mi rază
încredere-n mine
tu mi-ai dat ...
de zilele reci
m-ai salvat!

***
sub cerul ce viaţa
ne ţine
am toată-ncrederea-n tine
şi-n ziua când tată vei fi
mai mult şi mai mult
pe veci te-oi iubi!

****
printre stelele polare
nu-i niciuna călătoare,
printre dunele de vară
nu-i iubire să nu doară!
printre pietre seci de munte
urcă dorurile multe,
printre ape curge lin
râul rece , mă anin
de o stea din cerul mare
de o dună călătoare,
de o piatră mă agăţ
şi mă joc şi mă răsfăţ!
Tu mă duci spre orice stea
doar spre tine-i viaţa mea.
Tu îmi porţi cu paşii fermi
către tine ochii mei
tu-i adapi, tu îi hrăneşti
tot pentru mine trăieşti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu